Po jednoj od najpoznatijih poema Aleksandra Vuča nazvana je tribina.
Učenice škole „Ćirilo i Metodije“ pročitale su deo poeme i na najbolji način uvele u razgovor. Socijalni plan i danas pada u oči, kazale su učesnice tribine. Vučo dokazuje da i o teškim temama može da se piše zabavno.
Kao i svako delo koje ima kopču sa našim vremenom važno je za čitaoce, pisce i učitelje. Poistovećujemo se sa delom jer su sve veće socijalne razlike. Današnji pisci za decu uglavnom se bave opštom ravni, srednjim staležom, a viši i niži sloj treba da budu značajna tema. Književnost mora da reflektuje stvarnost, a danas u njoj nema tog odjeka. Vučo je bio kritičar kapitalizma. U Petlićima devojčica prvi put progovara u srpskoj književnosti.
On je jedan od prvih srpskih modernih pesnika za decu koji je raskinuo sa poetikom postzmajevskog perioda. Na drugačiji način je počeo da piše za njih. Uvodi gradski ambijent u delo i u središtu pažnje su dečija mašta, snovi, skrivene želje i težnje.
Važan deo odrastanja, unutrašnje menjanje – sazrevanje prate između ostalog saveti roditelja, kazne i zabrane, psovke, pretnje, sporo prihvatanje drugačijih sloboda, igra, nestašluci. Sve te, samo naizgled prolazne stvari, Vučo je uneo u svoja dela, pokazujući da razume slobodu duha svakog deteta. Voleo je da kaže da poeme nije sam napisao, već da su ih sa njim pisali njihovi glavni junaci.
Družinu Pet petlića čini grupa siromašne dece iz gradskog predgrađa, čime je predočena socijalna stvarnost tog vremena, ali i porodična predstava života. Družina Pet petlića je simbol dobrote, iskrenosti i čednosti. Podvizi družine Pet petlića pruža važnu poruku – u osnovi dečije igre i avanture jeste prijateljstvo, iskreno i plemenito. Igra je njihovo glavno sredstvo u borbi protiv surovosti i realnosti sveta.
Danas je čitanje njegovog dela značajnije nego ikad, rečeno je. To je kritika kalupa, slavljenje deteta, on prati ne samo njihov jezik, već i misao., a važna poruka dela je „Budi svoj!“
Učesnici: Jasminka Petrović, Jelena Panić Maraš, moderator Bojan Marković