Međunarodni beogradski sajam knjiga jedna je od najstarijih i najvažnijih književnih manifestacija u regionu. Njegov osnovni cilj je pružanje mogućnosti izdavačima, autorima, knjižarima, bibliotekarima, distributerima knjiga, kompanijama za multimediju i drugim akterima, da uspostave kontakte, razmene iskustva, sklope poslovne dogovore i ostvare druge vidove poslovne i kulturne saradnje. Svi izdavači iz Srbije i najugledniji izdavači iz regiona na Sajmu predstavljaju svoju godišnju izdavačku produkciju.

Pored izlagačkog, na Sajmu se organizuje i bogat prateći program: konferencije, okrugli stolovi, susreti s piscima, tribine, radionice…

Za posetioce, ljubitelje pisane reči, Sajam knjiga je jedinstvena prilika da na jednom mestu pronađu, i uz posebne sajamske popuste kupe knjige koje ih zanimaju, kao i da upoznaju omiljene i otkriju nove autore i prisustvuju na nekom od brojnih programa.

Sajam knjiga je najposećenija kulturna manifestacija u Srbiji. U 2012. godini na Sajmu je bilo 150.798 posetilaca. Takođe, Sajam je i izuzetno medijski propraćen. Na osnovu podataka organizatora, 2012. godine Sajam su pratila 1.204 akreditovana novinara iz Srbije i 71 iz inostranstva (iz 14 stranih zemalja).

Prema istraživanju koje je 2010. godine među građanima Beograda sproveo „Strategic marketing“, Sajam knjiga je označen kao najveći brend Beograda.

Osnivač Beogradskog sajma knjiga je Grad Beograd, manifestacijom rukovodi Odbor Sajma knjiga, a izvršni organizator je preduzeće Beogradski sajam. Sajam se tradicionalno održava u oktobru, u halama 1, 1a, 2 i 4 Beogradskog sajma, na površini od 30.000m2. Sajam traje 8 dana.